מה צריך לדעת על אבטחת המידע בעסק שלך

מה צריך לדעת על אבטחת המידע בעסק שלך

אבטחת מידע בעסק הוא לא דבר חדש, מאז ומתמיד היה צריך לדעת כיצד לשמור על המידע של העסק מאובטח, בין אם זה מפני גורמים זרים שאינם קשורים לעסק ובין אם זה מפני גורמים בתוך העסק שאינם אמורים לדעת עליו.

האבטחה נועדה למנוע מצב בו המידע ידלוף לגורמים אשר עלולים לעשות בו שימוש לא חוקי, שימוש אינטרסנטי, גורמים שעלולים לסחור במידע, לשנות ולשבש אותו ובכך לגרום נזק לפעילות העסק ועוד. זה יכול להיות דבר לכאורה קטן, כמו למשל, להעביר מידע אל גורמים שאינם אמורים לדעת עליו, גם אם הם לא יעשו בו שימוש לרעה, וזה יכול להיות דבר משמעותי יותר, למשל, שימוש במידע או העברה שלו אל גורמים שיעשו בו שימוש לרעה.

סקר סיכונים ואבטחת מידע כיום, מתייחסים בעיקר לכל הנושא של אבטחה דרך המחשב, דרך שרתים פנימיים וחיצוניים. זה אומר מניעת כל אפשרות להגיע אל המידע בדרכים חיצוניות. היום לא חייבים לעבוד עם המחשב פיזית בשביל לאתר ולשלוף ממנו מידע. אפשר לעשות את זה גם דרך מחשבים ושרתים מבחוץ. זה האיום המשמעותי ביותר שיש על בתי עסק, על כך מבוסס הרעיון של אבטחת מידע, יתרה מזו, על כך מבוסס תקן ISO 27001, תקן אבטחת מידע.

מדובר בתקן ספציפי שמתייחס לאבטחת מידע בבתי עסק, ארגונים וחברות בסדרי גודל שונים. התקן כולל פקודות מסוימות שיש לבצע, להטמיע וליישם. התקן נקבע על ידי מכון התקנים הישראלי ונועד להגדיר כיצד אנחנו אמורים לשמור על המידע בעסק שלנו.

מה זה אומר? ראשית אנחנו צריכים לדעת לזהות ולנהל את הסיכונים של המידע, להגדיר דרכי פעולה בשביל למנוע פגיעה במידע, לבצע מערכת בקרה ופיקוח, לקבוע יעדים, לצמצם נזקים למינימום, למנוע באופן אפקטיבי הונאות, ולהניע תהליכי שיפור כל זאת באמצעות חברה לאבטחת מידע איכותית. רק בית עסק שעומד בכל זה, יכול לקבל את התקן, מה שיקנה לו אפשרות כמובן, להציג אותו בפני לקוחות פוטנציאליים שירצו לעבוד איתו, ואלה ידעו שלעסק יהיה את כל התקן החשוב ביותר לצרוך אבטחת מידע בעסק.

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה דווקא חדרים לפי שעה בנהריה?
אנשים רבים בוחרים היום להזמין חדרים לפי שעה בנהריה, במקום לשלם סכומים מופרכים על לילה בבית מלון או...
קרא עוד »
דצמ 27, 2018
על זכויות יוצרים ובנק תמונות
בנק תמונות, או מאגר תמונות הוא אתר אינטרנט שיש בו אלפי תמונות שונות, בכל נושא אפשרי. תמונות אלה...
קרא עוד »
יונ 01, 2021
פיתוח אפליקציות לאייפון – כך תיגשו לזה
ישראלים רבים חושבים כיצד יוכלו לממש את החלום שלהם ולהגיע להצלחה משמעותית עם האפליקציה שהם מעוניינים...
קרא עוד »
דצמ 10, 2020